söndag 1 november 2009

Utseendet är inte allt...

Det är ju sant, eller hur? Det ju insidan som räknas och så vidare. Nu sitter jag och tittar på den något tvetydiga filmen "Djävulen bär Prada" och tänker att utseende är rätt kul ändå. Har aldrig riktigt fått grepp om filmens budskap, men kanske är det att allt är viktigt på sitt sätt, att man inte ska se ner på något. Och det är ju i alla fall ett fint budskap tycker jag. I vilket fall som helst är den rolig att titta på, precis som kläder och smink är roligt. Inte för att förändra något i grunden, utan för att ge ett extra litet plus. Som frosting på livets cupcake. I helgen fick jag hjälpa käraste Anna med att "sminka" hennes välbakade födelsedagscupcakes. Och lära mig att det faktiskt är en liten liten tårta - en "cake" i en "cup" (läs gärna mer om skillnaden mellan cupcakes och muffins i en den trevliga bloggen Heavenly cupcake). Tack Anna för att jag fick glädjen och hjälpa till - och för de fina fotona.

Bagardotter in action

Ibland är pricken över i en hasselnöt


Nutellafrosting
2 delar Nutella
1 del Philadelphiaost

2 kommentarer:

  1. Bästis! Det är förstås jag som ska tacka för att du hjälpte till - och för fina presenter - och för världens bästa sällskap! Kram!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt roligt att du börjat med blogg! I'll be following you:) Lena

    SvaraRadera