söndag 8 november 2009

Det hemliga sällskapet

På utsidan ser de ut som vem som helst. De finns överallt. Det kan vara din granne, din arbetskamrat eller till och med din bror. Det kan hända att du inte har någon aning. Att det skulle komma som en blixt från klar himmel om du skulle få veta. Men tänker du efter så har du nog någon i din närhet som verkar veta något du inte vet. Som verkar kommit lite lite närmare sanningen om livets mening. Nu är jag en av dem. Sedan 12.46 idag är jag invigd i det hemliga sällskapet. Då gav min bror mig en väldigt fin gåva.

Nu står min första surdegsgrund i mitt kylskåp.


Surdegen Sture och jag åker tåg

5 kommentarer:

  1. Underbar text, Susan! Jag och C skrattar gott! /L

    SvaraRadera
  2. Lever han fortfarande? Har en vetesurdeg nu oxå ;)

    SvaraRadera
  3. Misstänker att han dött. :( hemskt ledsen för det, kom på när jag var i London att jag glömt att åtgärda honom. Finns inget att göra nu väl?

    SvaraRadera
  4. Riv ut nästan allt, spar .25 dl, i med 1 dlrågmjöl/1dl ljummet vatten, låt stå framme utan påskruvat lock i 1-3 dagar. skaka den ibland. fejsar över detta till dig oxå. annars så har jag mer deg till dig.

    SvaraRadera