lördag 21 november 2009

Bagarens budord

Bagaren sade "du skall icke bära färskt vetebröd i din väska". Sannerligen, jag säger eder att det då skall plattas till och omformas till oigenkännelighet och du får bittert ångra din synd.

Mot bättre vetande drog jag (jag bar det i alla fall inte) en nybakad ciabatta och en äppelkaka (vetebröd?!) till Malena idag. Om någon undrat vad jag gör av allt jag bakar så hamnar oftast hälften hos henne. Match made in heaven - en vän som inte gillar att baka men att bjuda på fika och en som gillar att baka lite väl mycket.

Brödet kom fram oskadat. Kanske skola budorden moderniseras?

Kryddning av äpplen till äppelkaka, muffins och annat
Citron
Kardemumma
En nypa timjan
Socker
Kanel
Stek i smör

1 kommentar:

  1. Match made in heaven, så sant, så sant! :-) Och jag är väldigt tacksam för de fantastiska bakverken som med jämna mellanrum kommer på besök (och naturligtvis med tillhörande bagare förstås!).
    Kram och Tack!
    Malena

    SvaraRadera