torsdag 1 mars 2012

Vårt dagliga bröd


Jag måste bara berätta att jag är stolt över mig själv. Jag funderar mycket på hur jag vill ha det och vad som är viktigt. En sak som jag tycker är viktigt är bra bröd, och att baka det själv. Jag kan nu med glädje och stolthet meddela att jag bakat allt bröd, förutom ett fåtal frukostfrallor, som vi ätit hemma sedan nyår. Jag har fått in en bra rutin att baka även på vardagskvällar och när jag har lite tid över så bakar jag även om brödet inte är slut och fryser in. Jag utgår från rostbrödet jag skrivit om tidigare och modifierar med olika mjöl, frön och gryn. Någon gång har jag haft ost och örtkryddor i, det blev väldigt gott och saftigt. Brödformarna och maskinen gör processen lätt och smidig, jag knådar aldrig för hand och det gör inget om degen blir kletig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar