tisdag 28 februari 2012

Spritsade cupcakes



I julklapp fick jag ett finfint spritsset av en av mina svågrar. När jag hade fint besök för någon vecka sedan så testade jag det för första gången, på ett par citroncupcakes från den här boken. Mitt rara besök hade boken på svenska och jag den på engelska. Skojigt att se skillnader i receptet. Något som fattades i båda versionerna var dock lite citronsaft i smet och frosting.

När det gäller spritsning så måste jag säga att något av det viktigaste är att inte fega. Tryck till ordentligt, annars ser det bara klent och tråkigt ut. Ser fram emot att fortsätta öva på olika bakverk. Kanske borde ta en kurs av min far?

2 kommentarer:

  1. Att du är en mästare på att spritsa ser man ju redan på din profilbild!

    SvaraRadera
  2. Då var det ju du och jag tillsammans, allt blir bättre och lättare då. :)

    SvaraRadera