onsdag 9 december 2009

Överraskningsbak

I helgen var det överraskningsfest för en av bästa vännerna som fyllde 30. Ett riktigt överraskningsparty med hemliga möten, tisslande kring förberedelser, hemliga gäster, heliumballonger och en riktigt "Suprise!!!" för födelsedagsbarnet när hon kom hem från en promenad. Jag roffade (givetvis) åt mig uppgiften att baka cupcakes. Eftersom hon och jag har en odlingslott tillsammans blev jag väldigt nöjd när jag hittade små vindsnurror att ha som pynt (vilka snurrade så fint i vinddraget varje gång jag öppnade kylskåpet). Min fredag kväll bestod av överraskningsbak, då jag utgick från ett fantastiskt recept på Brownie cupcakes jag hittat på bloggen Heavenly cupcake.

Cupcakesen? (Koppkakorna?) garnerades också med bokstäver i choklad (färdigköpta, finns i välsorterade matbutiker - som det brukar heta). Vilket gjorde att det såg ut som ett väldigt mumsigt pyssel i mitt kylskåp eftersom jag inte satt in dem i rätt ordning. Kanske en idé för nästa fest, lista ut vad kakan säger. Lite som en lyckokaka kanske? :) Kakorna blev i vilket fall som helst en lika stor succé som överraskningsfesten. Min hemlighet? Jag bytte ut lite av den mörka chokladen mot Lindts mjölkchoklad med chokladmoussefyllning. Chocaholics beware!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar