torsdag 17 december 2009

Frosting

Som en kladdkaka som inte blir riktigt komplett innan den pudrats med florsocker så är vintern ingen riktig vinter utan snö. Igår, och inatt, hände det utanför mitt fönster. Nu har Malmö fått sin frosting. När jag går på trottoaren så låter det som krispiga havreflarn som knäcks. Utanför mitt kontorsfönster hänger snön utöver takåsen som grädden på riktigt mastig gräddtårta. Och alla gamla tråkiga grässtrån, löv och grenar ser ut som om de frostats i sockerlag.

Utmärkt inspriration för bak-och godismartonhelgen vännen Lisa och jag har framför oss. Listan på potentiella skapelser närmar sig tjugosorter och vi skickar varandra peppande sms titt som tätt:

S: Förresten, polkagrisskorpor yeay or neay?
L: Yay! Polka är gott, gris är gott, skorpor är gott. Vad kan gå fel?
...
S: Julmust-float?
L: Eh, jag gillar inte julmust... Men konceptet är bra!

Utlovar utförlig rapport från vad vi numera kallar all-baking-all-weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar